dissabte, 25 d’abril del 2020

ESTATUTS VIGENTS PENYA BARCELONISTA ARENYS DE MUNT




MODIFICACIÓ I ADEQUACIÓ ESTATUTS

Capítol I. La denominació, els fins i el domicili


Article 1
Amb la denominació Assoc. PENYA BARCELONISTA ARENYS DE MUNT és coneguda aquesta entitat que fou fundada l’any 1968 i degudament registrada a la Direcció General de Dret i Entitats de la Generalitat de Catalunya amb el número de registre1270.
Dita Associació, amb l’entrada en vigor de la nova llei modifica i adequa els seus estatuts i passa a regular les seves activitats d’acord amb el que estableix la Llei 4/2008, de 24 d’abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques; la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació, i als presents estatuts.


Article 2
Les finalitats de l’associació són:
  • Compartir amb la resta d’associats i amb la resta dels socis i simpatitzants del Futbol Club Barcelona, (en endavant, FCB )- i de penyes o entitats semblants a aquesta-, l’estima i la defensa del FCB com a entitat esportiva, social i cultural del nostre país.
  • Fomentar i enfortir la confraternització entre els associats de la penya i tots aquells que professin simpatia i/o adhesió al FCB.
  • Coadjuvar a la projecció local i mundial del FCB, els seus valors, els seus principis i la seva idiosincràcia com a club, així com recolzar els actes, activitats i esdeveniments que organitzi el propi FCB.
  • Promoure i incentivar el barcelonisme a través del moviment penyista del FCB, bé sigui per iniciativa del propi FCB, com d’altres entitats amb finalitats anàlogues a aquesta associació.
  • Fomentar la cordialitat, bona convivència i el respecte mutu entre penyes o entitats esportives, socials o culturals d’altres clubs, així com la de promoure campanyes o actes cívics conjuntament, que tractin sobre bones pràctiques i conductes en el seguiment d’actes o esdeveniments d’àmbit esportiu.
  • Col·laborar i participar en els actes i esdeveniments de caire esportiu i culturals que s’organitzi a Arenys de Munt, a fi de fomentar la convivència i contribuir a enfortir el teixit associatiu del poble.


Per aconseguir les seves finalitats, l’associació realitza les activitats següents:
  • Organitzar excursions i desplaçaments per seguir el primer equip de Futbol del FCB, i dels altres equips, ja siguin de futbol com d’altres disciplines esportives del FCB, tan juguin a casa, com si juguen a fora, tant en competicions nacionals, com en competicions internacionals, i canalitzar les propostes i iniciatives que des del FCB es vulgui fer arribar als seus socis, penyistes i simpatitzants.
  • Organitzar i promoure actes cívics i de divulgació de la penya i del propi FCB.
  • Organitzar la retransmissió audiovisual dels partits del primer equip de futbol del FCB al local obert a tots els socis de la penya i que aquesta designi a aquests efectes.
  • Optar a tenir representació en aquells òrgans que els estatuts del FCB disposi per a aquest tipus d’associacions –penyes-, així com també formar part d’Agrupacions, federacions o associacions que comparteixin objectius i finalitats anàlogues a les que persegueix aquesta associació.
En queda exclòs tot ànim de lucre.


Article 3
  1. El domicili de l’associació s’estableix a:
-08358- ARENYS DE MUNT, al Rial Bellsolell núm. 5 1ª.
  1. Les funcions d’aquesta associació s’exerceixen majoritàriament i prioritàriament a Arenys de Munt, al Maresme i a Catalunya, per bé que poden estendre les seves activitats arreu de l’estat espanyol i/o estranger.


Capítol II. Els membres de l’associació, els seus drets i les seves obligacions


Article 4
Poden formar part de l’associació totes les persones físiques i jurídiques que, de manera lliure i voluntària, tinguin interès i vulguin participar en pro de les finalitats referides a l’article 2 dels presents estatuts, ja siguin socis/es del FCB com no.
Pel que fa a les persones físiques:
  1. Cal que tinguin capacitat jurídica d’obrar i compleixin amb els requisits d’admissió que més endavant es diran.
  2. Els menors d’ edat, si no estan emancipats, necessiten el consentiment dels pares o tutors per ser socis de ple dret, però no tindran dret de vot a les assemblees generals fins a la majoria d’edat, o en tot cas, aquest s’haurà d’exercir pels pares o tutors d’aquest. Igualment, fins a ser majors d’edat no podran ser elegits membres de la Junta Directiva, però podran formar part de les comissions que, pel perfil d’aquestes, les seves aportacions puguin ser profitoses per a la consecució de les finalitats de l’associació.
La condició de soci/a, amb independència de l’edat i dels drets polítics abans dits, suposa ser beneficiàri/a de ple dret, i per això poder gaudir de tots aquells actes, activitats i drets socials que comporta el fet ser soci/a.
Pel que fa a les persones jurídiques — tan privades com públiques:
  1. La sol·licitud d’ingrés ha de ser acordada per l’òrgan de la persona jurídica competent.
  2. Les normes per les quals es regula la persona jurídica en qüestió, no han d’excloure expressament la possibilitat de formar part d’una associació.
Les persones jurídiques hauran de designar un representant que serà el qui actuarà en nom i representació d’aquesta.
Per integrar-se a l’associació caldrà presentar una sol·licitud per escrit a la Junta Directiva, la qual prendrà una decisió sobre la petició en la primera reunió que tingui lloc i la comunicarà a l’assemblea general més immediata.


Article 5
Són drets dels membres de l’associació:
  1. Assistir amb veu i vot a les reunions de l’Assemblea General.
  2. Elegir o ser elegits per als llocs de representació o per exercir càrrecs directius.
  3. Exercir la representació que se'ls confereixi en cada cas.
  4. Intervenir en el govern i les gestions, en els serveis i les activitats de l'associació, d'acord amb les normes legals i estatutàries.
  5. Exposar a l'Assemblea i a la Junta Directiva tot el que considerin oportú que pugui contribuir a fer més plena la vida de l'associació i més eficaç la realització dels objectius socials bàsics.
  6. Sol·licitar i obtenir explicacions sobre l'administració i la gestió de la Junta Directiva o dels mandataris/àries de l'associació.
  7. Ésser escoltats prèviament a l'adopció de mesures disciplinàries en cas de ser expedientat.
  8. Estar degudament informat sobre les activitats de l'associació.
  9. Fer ús dels serveis comuns que l'associació estableixi o tingui a la seva disposició.
  10. Formar part dels grups de treball i/o comissions.
  11. Consultar els estatus de l’associació.
  12. Consultar els llibres i actes de l'associació.


Article 6
Són deures dels membres de l'associació:
  1. Comprometre's amb les finalitats i objectius de l'associació i participar activament per assolir-les.
  2. Contribuir al sosteniment de l'associació amb el pagament de quotes, derrames i altres aportacions econòmiques fixades pels estatuts i aprovades d'acord amb aquests en Assemblea General.
  3. Complir la resta d'obligacions que resultin de les disposicions estatutàries i dels acords presos en la Assemblea General.
  4. Acatar i complir els acords vàlidament adoptats pels òrgans de govern de l'associació.
No complir amb aquests deures, especialment allò que disposa el 6.2., no podrà gaudir dels avantatges addicionals que comporta ser soci, com el de gaudir del carnet per assistir gratuïtament a un partit del FCB de futbol, entre d’altres.


Article 7
Són causes per ser donat de baixa de l'associació:
  1. Que ho decideixi la persona interessada, qui ha de comunicar per escrit la seva decisió a la Junta Directiva. La baixa esdevindrà automàtica al mateix moment de la recepció de la comunicació.
  2. No satisfer les quotes fixades. A partir del segon rebut no atès, hom podrà ser donat de baixa de l’associació, si així ho aprova la Junta Directiva, atenent i valorant en cada cas les circumstàncies exposades, i sempre hi quan hi figuri expressament aquest punt en l’ordre del dia.
  3. No acomplir amb les obligacions i finalitats estatutàries, ni amb l’esperit i principis de la Penya; o que amb qualsevol acte o omissió de qualsevol dels membres concorregués o se’n pogués desprendre conductes delictives, contràries a llei, violentes o pertorbadores de l’ordre públic que poguessin malmetre la bona imatge i reputació d’aquesta associació.
Pels casos citats en l’apartat 2.) i 3.), previ a la tramitació d’expulsió de l’associació, la Junta Directiva incoarà expedient disciplinari d’acord amb allò que s’estipula al Capítol IX, d’aquests estatuts.


Capítol III. L'Assemblea General


Article 8
  1. L'Assemblea General és l'òrgan sobirà de l'associació; els seus membres en formen part per dret propi i irrenunciable. L’assemblea General és l’encarregada de deliberar tots aquells assumptes que afecten i són d’interès per a l’associació; qui adopta els acords en l’àmbit de la seva competència; i qui controla l’activitat de l’òrgan de govern; així com d’aquelles altres comissions o òrgans que es creïin per l’associació, o que l’associació en formi part.
  2. Els membres de l'associació, reunits en Assemblea General legalment constituïda, decideixen per majoria els assumptes que són competència de l'Assemblea.
  3. Tots els membres queden subjectes als acords de l'Assemblea General, incloent-hi els absents, els qui en discrepen i els presents que s'han abstingut de votar.


Article 9
L'Assemblea General té les facultats següents:
  1. Modificar els estatuts.
  2. Elegir i separar els membres de l'òrgan de govern i controlar-ne l'activitat i la gestió.
  3. Aprovar el pressupost anual i la liquidació de comptes anuals, com també adoptar els acords per a la fixació de la forma i l’ import de la contribució al sosteniment de l'associació i aprovar la gestió feta per l'òrgan de govern.
  4. Acordar la dissolució de l'associació.
  5. Acordar la creació d’altres òrgans o comissions, temporals o permanents, amb funcions delegades de caràcter deliberant o executiu.
  6. Proposar la creació o incorporar-se a d’altres associacions o a unions d'associacions; o separar-se'n, i designar-ne els seus representants.
  7. Sol·licitar la declaració d'utilitat pública.
  8. Aprovar el reglament de règim interior.
  9. Acordar la baixa o la separació definitiva, amb un expedient previ, dels associats i les associades.
  10. Conèixer les sol·licituds presentades per a ésser soci o sòcia, i també les altes i les baixes d'associats i associades, per una raó diferent de la separació definitiva.
  11. Resoldre sobre qualsevol altra qüestió que no estigui directament atribuïda a cap altre òrgan de l'associació.
La relació de les facultats que es fa en aquest article té un caràcter merament enunciatiu i no limita les atribucions de l'Assemblea General.


Article 10
  1. L'Assemblea General es reuneix en sessió ordinària com a mínim un cop l'any, i en el seu ordre del dia, necessàriament ha de figurar l’aprovació de la gestió i aprovació de comptes de l’exercici anterior.
  2. L'òrgan de govern pot convocar l'assemblea general amb caràcter extraordinari sempre que ho consideri convenient, i ho ha de fer quan ho sol·liciti un 10% dels associats; en aquest cas, l'assemblea ha de tenir lloc dins el termini de trenta dies a comptar de la sol·licitud.


Article 11
  1. L'Assemblea és convocada per l'òrgan de govern mitjançant una convocatòria que ha de contenir, com a mínim, l'ordre del dia, el lloc, la data i l'hora de la reunió.
  2. La convocatòria s'ha de comunicar quinze dies abans de la data de la reunió, individualment i mitjançant un escrit adreçat al domicili que consti en la relació actualitzada d'associats i associades que ha de tenir l'associació, i per publicació al taulell d’anuncis de la pròpia associació, i si s’escau en anunci publicat en premsa de difusió local.
L’assistència de tots els associats i associades deixa sense efecte qualsevol irregularitat en la convocatòria. Així mateix, aquell associat o associada que assisteixi a l’assemblea tampoc no podrà impugnar-la per irregularitat en la convocatòria.
  1. Les reunions de l'Assemblea General, les presideix el president o presidenta de l'associació. Si no hi és, l'han de substituir, successivament, el vice-president o vice-presidenta, o el/la vocal de més edat de la Junta. Hi ha d'actuar com a secretari/ària qui ocupi el mateix càrrec a la Junta Directiva, i en absència d’aquest, el vice-secretari, en el cas d’haver-n’hi, i absència d’aquest, aquell que la Assemblea General designi a aquests efectes.
  2. El secretari o la secretària redacta l'acta de cada reunió, que han de signar ell/a mateix/a i el president o presidenta, amb un extracte de les deliberacions, el text dels acords adoptats, el resultat numèric de les votacions i el nombre de les persones assistents, i aquelles incidències que siguin destacables o tinguin una transcendència notòria.
Al començament de cada reunió de l'Assemblea General es llegirà l'acta de la sessió anterior a fi que s'aprovi o s'esmeni. Cinc dies abans, de tota manera, l'acta i qualsevol altra documentació ha d'estar a disposició dels socis i sòcies al local social.


Article 12
  1. L'Assemblea General es constitueix vàlidament sigui quin sigui el nombre de persones associades presents o representades.
  2. El 10% dels associats/ades poden sol·licitar a l'òrgan de govern la inclusió en l'ordre del dia d'un o més assumptes per tractar. En el cas que ja s'hagi convocat l'Assemblea, poden fer-ho dins el primer terç del període comprès entre la recepció de la convocatòria i la data en què aquest òrgan s’ha de reunir. L’assemblea únicament pot adoptar acords respecte als punts inclosos en l'ordre del dia, llevat que s’hagi constituït amb caràcter universal o que els acords es refereixin a la convocatòria d’una nova assemblea general.


Article 13
  1. En les reunions de l'Assemblea General, correspon un vot a cada membre de l'associació.
  2. Els acords es prenen per majoria simple de vots dels socis i sòcies presents o representats.
  3. Per adoptar acords sobre la modificació dels estatuts, la dissolució de l'associació, la constitució d'una federació amb associacions similars o la integració en una de ja existent, i la disposició o alienació de béns, es requereix una majoria qualificada dels associats/ades presents o representats, per la qual els vots afirmatius han de superar la meitat dels vots emesos.
  4. L'elecció de la Junta Directiva, si es presenten diverses candidatures, es fa per acord de la majoria simple o relativa dels socis i sòcies presents o representats (més vots a favor que en contra). Les candidatures, podran ser unipersonals o bé per llista d’un màxim de (9) nou membres.
Les candidatures en tot cas, hauran de comptar necessàriament amb l’aval mínim del 5 membres del cens dels associats majors d’edat i en plena disposició dels drets polítics de l´Associació.
La candidatura unipersonal, necessàriament en cas de guanyar haurà d’ocupar la presidència. La candidatura que es presenti per llista, el que encapçali, haurà d’ocupar la presidència i la resta de membres necessàriament hauran de ser membres de la Junta Directiva.
  1. Les candidatures que es presenten formalment tenen dret a una còpia de la llista dels socis i sòcies i dels seus domicilis i adreces de correu electrònic, sempre que els associats ho autoritzin expressament.


Capítol IV. La Junta Directiva
Article 14
  1. La Junta Directiva regeix, administra i representa l'associació.
Componen aquest òrgan el president/a, el secretari/ària, el tresorer/a com a mínim i els/les vocals, càrrecs que han de ser exercits per persones diferents. Juntament a aquests, es poden nomenar, vice-president i vice-secretari, si així es considerés oportú.
En tot cas, la Junta Directiva comptarà amb un mínim de tres (3) membres i un màxim de (9) membres.
  1. L'elecció dels membres de la Junta Directiva, que han de ser associats i es fa per votació de l'Assemblea General. Les persones elegides entren en funcions després d'haver acceptat el càrrec.
En cas que la candidatura escollida sigui unipersonal, aquest disposarà d’un mes per a confegir la Junta Directiva. Si transcorregut el mes, no ha nomenat els càrrecs estatutàriament necessaris, es tornaran a convocar eleccions de nou.
El nomenament i el cessament dels càrrecs s’han de comunicar al Registre d’Associacions mitjançant un certificat, emès pel secretari/ària sortint amb el vist-i-plau del president/a sortint, que ha d’incloure també l’acceptació del nou president/a i del nou secretari/ària.
Els membres de la Junta Directiva exerceixen el càrrec gratuïtament, per bé que l’associació podrà, prèvia aprovació per part de l’Assemblea, rescabalar les despeses i dietes que s’originin derivades de la representació dels càrrecs de la Junta.


Article 15
  1. Els membres de la Junta Directiva exerceixen el càrrec durant un període de cinc anys, sense perjudici que puguin ser reelegits.
  2. El cessament dels càrrecs abans d'extingir-se el termini reglamentari del seu mandat pot esdevenir-se per:
      1. mort o declaració d’absència, en el cas de les persones físiques, o extinció en el cas de les jurídiques
      2. incapacitat o inhabilitació
      3. renúncia notificada a l’òrgan de govern
      4. separació acordada per l’assemblea general.
      5. per inassistència reiterada a les reunions de Junta, tant ordinàries com extraordinàries.
      6. qualsevol altra que estableixin la llei o els estatuts.
  3. La vacant de president/a que es produeixi en la Junta Directiva es cobrirà pel vice-president, que haurà de ser ratificat en reunió extraordinària de l'Assemblea General, que s’haurà de convocar, en tot cas en el termini de dos mesos després que s’hagi produït la vacant. En cas de no ser ratificat per la majoria d’assistents, es convocaran eleccions.
Per a la resta de càrrecs, és a dir, vice-president, secretari/a, tresorer/a o vocal, es cobriran en la primera reunió de l’Assemblea General que es convoqui, posterior a les vacants.
Mentrestant, un membre de la mateixa Junta Directiva, i per acord majoritari d’aquesta, sempre i quan no contravingui el que disposen aquests estatuts, pot ocupar provisionalment el càrrec vacant, llevat els càrrecs de vocals que només podran ser reemplaçats en l’Assemblea General posterior a la vacant en eleccions.


Article 16
La Junta Directiva té les facultats següents:
  1. Representar, dirigir i administrar l'associació de la manera més àmplia que reconegui la Llei; així mateix, complir les decisions preses per l'Assemblea General, d'acord amb les normes, instruccions i directrius que aquesta Assemblea estableixi.
  2. Prendre els acords que calgui en relació amb la compareixença davant dels organismes públics i per exercir tota mena d'accions legals i interposar els recursos pertinents.
  3. Proposar a l'Assemblea General la defensa dels interessos de l'associació.
  4. Proposar a l'Assemblea General la defensa de l'establiment de les quotes que els membres de l'associació han de satisfer, així com totes aquelles derrames extraordinàries que es creguin oportunes per assolir els objectius i finalitats d’aquesta associació.
  5. Convocar les assemblees generals i controlar que es compleixin els acords que s'hi adoptin.
  6. Presentar el balanç i l'estat de comptes de cada exercici a l'Assemblea General perquè els aprovi, i confeccionar els pressupostos de l'exercici següent.
  7. Contractar els empleats o serveis que l'associació pugui tenir o menester.
  8. Inspeccionar la comptabilitat i preocupar-se perquè els serveis funcionin amb normalitat.
  9. Acordar la creació d’altres òrgans o comissions, temporals o permanents, amb funcions delegades de caràcter deliberant o executiu, d’acord amb marc competencial i les atribucions i legals i estatutàries que té aquest òrgan.
  10. Establir grups de treball per aconseguir de la manera més eficient i eficaç els fins de l'associació, i autoritzar els actes que aquests grups projectin dur a terme.
  11. Nomenar els vocals de la Junta Directiva que s'hagin d'encarregar de cada grup de treball, a proposta dels mateixos grups.
  12. Dur a terme les gestions necessàries davant d'organismes públics, entitats i altres persones, per aconseguir:
- l’adequació de l’associació al marc legislatiu i reglamentari vigent.
- subvencions o altres ajuts
- l'ús de locals o edificis que puguin arribar a ser un lloc de convivència i comunicació i també un centre de recuperació ciutadana
  1. Obrir comptes corrents i llibretes d'estalvis a qualsevol establiment de crèdit o d'estalvi i disposar dels fons que hi hagi en aquest dipòsit. La disposició dels fons es determina a l'article 29 dels presents estatuts.
  2. Resoldre provisionalment qualsevol cas que no hagin previst els estatuts i donar-ne compte en la primera reunió de l’Assemblea General.
  3. Qualsevol altra facultat que no estigui atribuïda d'una manera específica a algun altre òrgan de govern de l'associació o que li hagi estat delegada expressament.


Article 17
  1. La Junta Directiva, convocada prèviament pel president/a o per la persona que el/la substitueixi, s'ha de reunir en sessió ordinària amb la periodicitat que els seus membres decideixin, que en cap cas no pot ser inferior a una vegada cada trimestre.
  2. S'ha de reunir en sessió extraordinària quan la convoqui amb aquest caràcter el president/a o bé si ho sol·licita un terç dels membres que la componen.


Article 18
  1. La Junta Directiva queda constituïda vàlidament si ha estat convocada amb antelació i hi ha un quòrum de la meitat més un dels seus membres.
  2. Els membres de la Junta Directiva estan obligats a assistir a totes les reunions que es convoquin, encara que, per causes justificades, poden excursar-se'n. L'assistència del president/a o del secretari/ària o de les persones que els substitueixin hi és necessària sempre.
  3. La Junta Directiva pren sempre els acords per majoria simple de vots dels assistents, llevat d’aquells acords que precisin una majoria qualificada.


Article 19
  1. La Junta Directiva pot delegar alguna de les seves facultats en una o diverses comissions o grups de treball si compta, per fer-ho, amb el vot favorable de dos terços del seus membres.
  2. També pot nomenar, amb el mateix quòrum, un o uns quants mandataris per exercir la funció que els confiï amb les facultats que cregui oportú conferir-los en cada cas.


Article 20
Els acords de la Junta Directiva s'han de fer constar en el llibre d'actes i han de ser signats pel secretari/ària i el president/a. En iniciar-se cada reunió de la Junta Directiva, s'ha de llegir l'acta de la sessió anterior perquè s'aprovi o es rectifiqui, si és procedent.


Capítol V. La presidència i la vicepresidència


Article 21
El president i vice-president no hauran de ser necessàriament socis del FCB, malgrat això els pugui inhabilitar per representar a aquesta associació en els òrgans del club, si així ho disposen els estatuts i/o reglaments del FCB.
Són pròpies del president/a les funcions següents:
  1. Dirigir i representar legalment l'associació, per delegació de l'Assemblea General i de la Junta Directiva.
  2. Presidir i dirigir els debats, tant de l'Assemblea General com de la Junta Directiva.
  3. Emetre un vot de qualitat decisori en els casos d'empat.
  4. Establir la convocatòria de les reunions de l'Assemblea General i de la Junta Directiva.
  5. Visar les actes i els certificats confeccionats pel secretari/ària de l'associació.
  6. Les atribucions restants pròpies del càrrec i aquelles per a les quals el deleguin l'Assemblea General o la Junta Directiva.
El president/a és substituït, en cas d'absència o malaltia, o per incompatibilitat en les funcions en d’altres pel vice-president/a —si n’hi ha— o el/la vocal de més edat de la Junta, per aquest ordre.
Pel cas que ni el president, ni vice-president siguin socis del FCB, a efectes de representar a la penya als òrgans del FCB, la Junta Directiva tindrà la facultat de decidir si aquesta representació es delega al soci del FCB que l’Assemblea designi a aquests efectes.


Capítol VI. La tresoreria i la secretaria


Article 22
El tresorer/a té com a funció la custòdia i el control dels recursos de l'associació, com també l'elaboració del pressupost, el balanç i la liquidació de comptes. Porta un llibre de caixa. Signa els rebuts de quotes i altres documents de tresoreria. Paga les factures aprovades per la Junta Directiva, les quals han de ser visades prèviament pel president/a, i ingressa el que sobra en dipòsits oberts en establiments de crèdit o d'estalvi.


Article 23
El secretari/ària ha de custodiar la documentació de l'associació: llibres d´actes, llibres de socis; aixecar, redactar i signar les actes de les reunions de l'Assemblea General i la Junta Directiva, redactar i autoritzar els certificats que calgui lliurar, i també portar el llibre de registre de socis i sòcies.


Capítol VII. Les comissions o grups de treball


Article 24
La creació i constitució de qualsevol comissió o grup de treball, l'han de plantejar els membres de l'associació que vulguin formar-los, que n'han d'assabentar la Junta Directiva i explicar les activitats que es proposen dur a terme.
La Junta Directiva s'ha de preocupar d'analitzar les diferents comissions o grups de treball, els encarregats dels quals li han de presentar un cop al mes un informe detallat de les seves actuacions.


Capítol VIII. El règim econòmic


Article 25
Aquesta associació no té patrimoni fundacional.


Article 26
Els recursos econòmics de l'associació es nodreixen de:
  1. les quotes que fixa l'Assemblea General per als seus membres
  2. les subvencions oficials o particulars
  3. les donacions, les herències o els llegats
  4. les rendes del patrimoni mateix o bé d'altres ingressos que puguin obtenir-se


Article 27
Tots els membres de l'associació tenen l'obligació de sostenir-la econòmicament, mitjançant quotes o derrames, de la manera i en la proporció que determini l'Assemblea General a proposta de la Junta Directiva.
L'Assemblea General pot establir quotes d'ingrés; quotes periòdiques —que s'han d’abonar anualment, semestralment, trimestralment o mensualment- segons el que disposi la Junta Directiva—; i quotes extraordinàries.


Article 28
L'exercici econòmic coincideix amb l'any natural i queda tancat el 31 de desembre.


Article 29
En els comptes corrents o llibretes d'estalvis obertes en establiments de crèdit o d'estalvi, hi han de figurar les signatures del president/a, el tresorer/a i un altre membre de la Junta Directiva.
Per poder disposar dels fons n'hi ha prou amb dues firmes, una de les quals ha de ser la del tresorer/a o bé la del president/a.


Capítol IX. El règim disciplinari


Article 30
L'òrgan de govern pot sancionar les infraccions comeses pels socis i sòcies.
Aquestes infraccions es poden qualificar de lleus, greus i molt greus, i les sancions corresponents poden anar des d'una amonestació fins a l’expulsió de l'associació, segons el que estableixi el reglament intern.
El procediment sancionador s'inicia d'ofici o bé com a conseqüència d'una denúncia o comunicació. En el termini de 10 dies, la Junta Directiva nomena un instructor, que tramita l'expedient sancionador i proposa la resolució en el termini de 15 dies, amb audiència prèvia del presumpte infractor. La resolució final, que ha de ser motivada i aprovada per dues terceres parts dels membres de la Junta Directiva, l'adopta aquest òrgan de govern també dins d'un període de 15 dies.
Contra les sancions per faltes greus i molt greus acordades per la Junta Directiva, les persones interessades hi poden recórrer, si el reglament intern estableix el procediment per fer-ho, davant la primera assemblea general que tingui lloc.


Capítol X. La dissolució


Article 31
L'associació pot ser dissolta si ho acorda l'Assemblea General, convocada amb caràcter extraordinari expressament per a aquest fi.


Article 32
  1. Un cop acordada la dissolució, l'Assemblea General ha de prendre les mesures oportunes tant pel que fa a la destinació dels béns i drets de l'associació, com a la finalitat, l'extinció i la liquidació de qualsevol operació pendent.
  2. L'Assemblea està facultada per elegir una comissió liquidadora sempre que ho cregui necessari.
  3. Els membres de l'associació estan exempts de responsabilitat personal. La seva responsabilitat queda limitada a complir les obligacions que ells mateixos hagin contret voluntàriament.
  4. El romanent net que resulti de la liquidació s'ha de lliurar directament a l'entitat pública o privada sense afany de lucre que, en l'àmbit territorial d'actuació de l'associació, hagi destacat més en la seva activitat a favor d'obres benèfiques.
  5. Les funcions de liquidació i d'execució dels acords a què fan referència els apartats anteriors d'aquest mateix article són competència de la Junta Directiva si l'Assemblea General no confereix aquesta missió a una comissió liquidadora especialment designada a aquest efecte.


Arenys de Munt a 26 de febrer del 2.012


Els presents estatuts són els aprovats per acord de l’Assemblea General de data 26 de febrer de 2012, extrem que es certifica i s’acredita mitjançant la firma del Secretari i el Vist-i-Plau del President i demés documentació que s’acompanya als efectes oportuns.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada